סביבה ירוקה – 5 טיפים כיצד להפוך את הבית הפרטי שלכם לסביבה ירוקה

יש מספר פעולות פשוטות, אשר באמצעותן כל אחד מאתנו יוכל לתרום תרומה לא קטנה לשמירה על איכות הסביבה.
אז אם גם אתם רוצים להפוך את הבית שלכם לסביבה ירוקה ובריאה יותר ועל ידי כל להועיל לא רק לסביבה, אלא גם לעצמכם, להלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם בהשגת המטרה:

רכשו חפצים מיד שניה
אז נכון שזה מאוד מפתה לרכוש פריטים ורהיטים חדשים ונוצצים. אבל, אם הסביבה חשובה לכם, כדאי להתאפק ולנסות ולחפש את הפריטים להם אתם זקוקים בחנויות יד שנייה או בשווקי הפשפשים למיניהם.
תשמחו לגלות שאם תשקיעו בחיפושים, אתם עתידים לגלות מגוון רחב של רהיטים ומוצרים מיוחדים ומרשימים.
אם קצת יצירתיות ניתן גם לבצע מחזור בגדים ועל ידי כך להפוך פריטים מיד שניה ליצירת אמנות לכל דבר ועניין, כך שניתן "לתפוס מספר ציפורים במכה" – גם לחסוך כסף, גם לתרום לסביבה וגם ליהנות מפריטים מרשימים ומעוצבים.

מחזרו חפצים
יש לא מעט חפצים שניתן להשתמש בהם לשימושים נוספים ובין היתר, צנצנות, קופסאות ועוד..
נסו לזרוק כמה שפחות ולנסות ולמצוא כמה שיותר שימושים נוספים לאותם הפריטים. באופן כללי ההמלצה היא להקפיד ולמחזר כל מה שאפשר וכמה שאפשר.

נסו לעשות שימוש בכמה שיותר מוצרים טבעיים
נכון שחומרי ניקוי ומוצרי קוסמטיקה רגילים וסטנדרטיים, עונים על המצופה מהם וברוב המקרים גם מוצעים במחירים הוגנים.
אבל, הם גם טומנים בחובם לא מעט נזקים בראש ובראשונה לסביבה, אך לעיתים גם לאנשים המשתמשים בהם (לעיתים, מוצרים אלו מכילים חומרים כימיים).
לכן, ההמלצה תהיה לעבור לשימוש במוצרים טבעיים וידידותיים לסביבה – אשר חלק גדול מהם מסומן בתו ייעודי המעיד על כך.מעבר לכך, יש מוצרים שניתן להכין באופן עצמאי, בשילובים של שמנים, צמחים וכיוצא בזה..

המעיטו את השימוש בפלסטיק
אז נכון שאי אפשר למנוע באופן מוחלט את השימוש בפלסטיק. אבל, אם יש את האפשרות לעשות שימוש בחומרים אחרים, ידידותיים יותר, כמו לדוגמא, בקבוקי זכוכית שניתן להשתמש בהם מספר פעמים, כדאי להעדיף את השימוש באותם החפצים.

הקפידו לחלוץ נעליים בכניסה לבית
במהלך היום, סוליות הנעליים של כל אחד מאתנו באים במגע עם מגוון רחב של מפגעים וחומרים מזיקים, שעדיף שיישארו מחוץ לבית.
לכן, ההמלצה תהיה לארגן מקום אחסון בכניסה לבית ולדאוג שכל מי שנכנס ישאיר את הנעליים שם.