מחזור בקבוקים – גם תורמים לאיכות הסביבה וגם מרוויחים כסף

כל אחד מאתנו עושה שימוש נרחב בבקבוקים ובעיקר כאלו מפלסטיק. מעבר למים ולשתייה קלה, בקבוקים משמשים אותנו גם באחסון חומרי ניקוי, כביסה, מוצרי מזון ולעוד מגוון רחב של מטרות.

מכיוון שבקבוקים אלו טומנים בחובם נזק עצום לסביבה (הם נקברים במטמנות ייעודיות לאורך תקופת זמן ארוכה וכך למעשה גורמים לנזק רב), מחזור בקבוקים אמור להוות אצל כל אחד מאתנו סוג של חובה וזאת, מעבר לעובדה שניתן להרוויח מהפעולה גם סכומים מסוימים של כסף (אשר יכולים להצטבר בסופו של תהליך לסכום כסף גבוה).

הליך מיחזור בקבוקים

הפעולה בה כל אחד מעמנו אמור לבצע בכדי למחזר בקבוקים היא פשוטה וקלה, כל מה שצריך לעשות זה פשוט להניח את הבקבוקים מאחד מאותם מיחזוריות ייעודיות למטרה.

מבחינת תהליך המיחזור או מה קורה לבקבוקים מהרגע שהם מגיעים למיחזורית, התשובה היא כזאת: הבקבוקים נשטפים בקיטור ואז מבצעים מיון שלהם בהתבסס על חומרי הגלם מהם הם עשויים ועל הצבעים שלהם.

לאחר המיון, החומרים נגרסים ומהם מייצרים מוצרים אחרים כמו: סלסילות, סיבי טקסטיל, רהיטים ועוד מגוון רחב של מטרות.

כאמור, כל התהליך הזה מתחיל בפעולה פשוטה והיא, איסוף של כל הבקבוקים והשלכתם למיחזוריות (אשר לכל אחד מאיתנו יש לפחות אחת כזאת ליד הבית).

הליך מיחזור של בקבוקים מזכוכית הינו פשוט וקצר יותר, הבקבוקים ממוינים, עוברים תהליך של ניקוי יסודי אשר כולל הסרת המדבקות ובשלב הבא, מועברים למפעלים ייעודיים ואלו ממלאים אותם מחדש במשקאות – ניתן למלא כל בקבוק עד ל-8 פעמים.

חוק הפיקדון

חוק הפיקדון יצא במטרה לעודד את הליך מיחזור הבקבוקים בקרב אנשים. על פי חוק כזה, אנו משלמים על כל בקבוק שתייה, שהינו בעל נפח גבוה מ-100 מ"ל ופחות מ-1.5 ליטר, פיקדון בגובה 25 אג'. במידה ואנו שומרים את הבקבוקים ומחזירים אותם אל הסופרים והחנויות, ניתן לקבל בחזרה את אותו הפיקדון ששולם – כאשר, מי שיקפיד לאסוף בקבוקים יוכל לקבל בעבורם סכומי כסף לא קטנים.

חשוב לציין, שכיום בכדי לייעל את תהליך החזרת הבקבוקים, ניתן למצוא בחלק גדול מרשתות השיווק מכשירים ייעודיים דרכם ניתן לבצע את החזרת הבקבוקים בצורה מהירה, פשוטה ויעילה.

לסיכום בהליך מחזור בקבוקים אנחנו תורמים לא רק לסביבה ומונעים זיהום סביבתי מיותר, אלא גם תורמים לכיסנו הפרטי, כך שאין שום סיבה לא לבצע את הפעולה.