זיהום סביבתי – ממה הוא נוצר ואילו פעולות ניתן לעשות כדי להפחית אותו?

זיהום סביבתי, אנחנו שומעים עליו כל כך הרבה ולמרות זאת, רבים מאיתנו עדיין לא יודעים מה הם, בתור אנשים פרטיים, יכולים לעשות בכדי להפחיתו ועל ידי כך גם לתרום ליצירת סביבה ירוקה.
אז להלן מספר פעולות, חלקן פשוטות ובסיסיות יותר וחלקן מעט יותר מורכבות בהן ניתן לנקוט בכדי להפחיתו (בכל זאת, אם לא נקפיד לשמור על הסביבה גם היא לא תוכל לשמור עלינו):

חשמל – חשמל מהווה את גורם הזיהום הסביבתי הגדול ביותר. אז אומנם נכון, שכולנו זקוקים לחשמל בכדי לנהל חיים נוחים ואיכותיים, התואמים לתקופה. אך יחד עם זאת, כל אחד מאתנו יכול לצמצם במידה כזאת או אחרת את צריכת החשמל ובין היתר: להקפיד ולכבות מכשירי חשמל או תאורה, שאינם בשימוש.
פעולות נוספות ואתן ניתן לבצע, הן מעבר לאמצעים אשר נחשבים ידידותיים יותר לסביבה כמו לדוגמא, נורות חשמל חסכוניות או התקנה של מאווררי תקרה כאמצעי קירור הבית.
כמובן, שלמי שיש אפשרות לעבור למכשירים אשר עובדים על אנרגיה סולארית, דבר זה יהיה מבורך. אך מכיוון שזה פחות ריאלי, ניתן לבצע את הפעולות היותר ישימות ופשוטות. .

תחבורה – תחבורה מהווה את אחד מהגורמים המזהמים ביותר (התחבורה אחראית על פליטת כשלושים אחוז מגזי החממה). מה שאנחנו יכולים לעשות, זה פשוט לצמצם את הנסיעות ברכבים הפרטיים (או להתאגד לנסיעות משותפות ככל שמתאפשר), ולעבור לתחבורה ציבורית או טוב יותר, לרכיבה באופניים.
מעבר לכך, חשוב להקפיד ולתחזק את הרכב המשפחתי, הן באמצעות טיפולים תקופתיים, שמירה על לחץ האוויר והקפדה על נסיעה במהירות שהינה קבועה.

צרכנות – כיום, מוצרים ידידותיים לסביבה מסומנים בתו מיוחד, אשר מעיד עליהם ככאלו.
ההמלצה היא לעבור ולרכוש מוצרים ידידותיים שכאלו (גם אם מחירם מעט יותר גבוה מאשר המוצרים הרגילים), ובעיקר בתחומי הקוסמטיקה והניקיון (אשר שימוש ברבים מהם, מסב פגיעה משמעותית לשכבת האוזון).
חשוב לזכור כי מעבר לתועלות הסביבתיות, המוצרים הידידותיים לסביבה, נחשבים ידידותיים יותר גם לבריאותם של המשתמשים.
כמובן, שגם מיחזור של פריטים ישנים ומציאה של שימושים חדשים בעבורם, מהווה כפעולה אשר בכוחה לתרום במידה רבה לסביבה.

כפי שניתן לראות, כל אחד מאתנו, בכל גיל, יכול לבצע פעולות פשוטות, אשר בכוחן להפחית את הזיהום הסביבתי.
כאשר, פעולה נוספת בה כולנו יכולים לנקוט, זה להפיץ את הבשורה ולגרום לכך, שגם אנשים נוספים יבצעו את אותן הפעולות – כאמור, עם כל אחד מאתנו יעשה מעט, התרומה לסביבה תהיה גדולה במיוחד.