אנרגיה חלופית – מהי אנרגיה חלופית וכיצד היא תורמת לשיפור באיכות הסביבה?

חשמל מהווה את אחד מהגורמים אשר מזהמים במידה הגבוהה ביותר את הסביבה.
מכיוון שהמודעות לשמירה על איכות הסביבה ולמעשה, הצורך להציל אותה, הולכת ועולה, גם נעשים מאמצים רבים בכדי להפחית את צריכת החשמל.
אנרגיה חלופית (המכונה גם חשמל ירוק), מהווה את האמצעי ליצירת אנרגיה נקייה יותר, אשר מקורה במקורות שאינם מזהמים.
שימוש במקורות האנרגיה החלופית מיטיב גם עם הסביבה וגם עם האדם – כאשר אותם מקורות עובדים על משאבים טבעיים כמו אנרגיית הרוח והשמש ועל ידי כך, גם מוזילים במידה רבה את עלויות צריכת האנרגיה.

אז מדוע בכלל אנו זקוקים לאנרגיה חלופית?
כאמור, הסיבה העיקרית היא המודעות לצורך לשמור על הסביבה ולהגן עליה מפני נזקים בלתי הפיכים.
מעבר לכך, יש חשש לא קטן מפני התמעטות או העלמות של מקורות האנרגיה המסורתיים – כיום לדוגמא, הנפט, אשר מהווה את אחד מהמקורות העיקריים לאנרגיה, מצוי רק במדינות מועטות, אשר חלקן מקיימות מסחר לא מוסרי בעבורו.
אז זה אומנם נכון, שנכון להיום, מקורות האנרגיה החלופית לא יכולים להחליף באופן מוחלט את המקורות הישנים, אך הם בהחלט יכולים להפחית במידה רבה את התלות באותם המקורות.

הסוגים השונים של אנרגיה חלופית
כיום, ישנם לא מעט מקורות ואמצעים באמצעותם ניתן לייצר אנרגיה חלופית ובין היתר: אנרגיה סולארית (הנוצרת באמצעות השמש), אנרגיית הרוח (המנוצלת באמצעות טורבינות רוח ייעודיות), אנרגיית מים (הנקראת גם אנרגיה הידרואלקטרית ופועלת באמצעות ניצול כוח זרימת המים באמצעות סיבוב של גלגל), אנרגיית גאות ושפל (אנרגיה אשר עושה שימוש בשינוי בגובה פני הים) ואנרגיה אשר מיוצרת מדלקים ביולוגיים שונים (נקראת גם ביו דלק ומיוצרת ממקורות ביולוגיים כמו: זבל ביתי וצואה של בעלי חיים).
חשוב לציין, שבניגוד לאנרגיה מתחדשת, מקורה של האנרגיה החלופית, הוא לא בהכרח מתהליכים הקשורים בטבע או מאותם מקורות אשר אינם מתכלים.

כאמור, שימוש באנרגיה חלופית יכולה לתרום במידה רבה לסביבה ולהוריד את התלות ממקורות האנרגיה הישנים והקונבנציונאליים.
יחד עם זאת, חשוב לציין שבכדי לפתח את נושא השימוש באנרגיה חלופית, יש צורך בתוכניות מסודרות ובתמיכה ממשלתית – כאשר נכון להיום, השימוש במקורות האנרגיה החלופית עוד רחוק מלמצות את יכולותיה ואת התועלות הרבות אותן היא טומנת בחובה.