כיצד ניתן להפוך אנרגית רוח לחשמל והאם משתמשים בה בישראל?

הפיכת אנרגיית רוח לחשמל מתאפשרת באמצעות טורבינות רוח. הטורבינות הללו משמשות לייצור חשמל, תוך שימוש בכוח הקינטית של הרוח.
טורבינות רוח יכולות להגיע עם ציר אופקי או עם ציר אנכי ובכוחן לייצר כמויות גדולות במיוחדות של חשמל.
הטורבינות הן למעשה סוג של מגדל אשר עשוי מצינורות פלדה, על גביהן מורכבות 3 להבים (הן מזכירות במידה רבה טחנות רוח, גם בנראות שלהן וגם בצורה בה הן עובדות).
פעולת הטורבינות היא למעשה לכידה של אנרגיית הרוח, אשר גורמת להסתובבות הלהבים, מה שמזכיר במידה רבה פעולה של מדחף.
הטורבינה מעבירה את האנרגיה אל המנוע והחשמל שהוא מיוצר באמצעות אנרגיית הרוח, עובר באמצעות כבלים ייעודיים היישר לבנייני המגורים.

האם עושים שימוש בטורבינות רוח בישראל?
בשנים האחרונות עושים שימוש באמצעי אנרגיה מתחדשת או אנרגיה חלופית ובין היתר גם בטורבינות רוח, ברחבי העולם. בארצות הברית הנושא של הפיכת אנרגיית רוח לחשמל תופס תאוצה ויש לה את האמצעיים לספק חשמל בצורה שכזאת לכ-15 מיליון בתים ברחבי המדינה.
בישראל, החלו לעשות שימוש בטורבינות רוח כבר בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת.
כאשר, חוות הטורבינות הראשונה בישראל הוקמה ברמת הגולן ופעילה עצם היום הזה. החווה כוללת 10 טורבינות והיא מספקת חשמל לכ-5000 משפחות.
בסוף שנות התשעים של אותה המאה, הוקמה בישראל חווה נוספת בהרי יהודה.
בשנת 2012 המועצה הארמית אישרה תוכנית מתאר ארצית לטורבינות רוח, ועל פי התוכניות עד לשנת 2025, כ-13 אחוז מצריכת החשמל אמור להיות מיוצר מאנרגיות מתחדשות (מכיוון שמסיבות שונות דברים נדחים, יכול להיות שהשגת המטרה תתעכב אך זאת לפחות המטרה).

היתרונות והדרך ליהנות מהן
כאמור, טורבינות רוח טומנות בחובן קשת של יתרונות, בראש ובראשונה לסביבה, אך בכוחן גם לסייע בחסכון כספי – כידוע ההוצאות של כל בית בישראל, עבור צריכת אנרגיה הינן גבוהות.
אז זה אומנם נכון שבמדינות שונות בעולם מקדימים את ישראל בכל מה שקשור להפיכת אנרגיית רוח לחשמל. אבל גם בישראל עושים בשנים האחרונות מאצים בכדי להפוך את השימוש בטורבינות רוח ליותר ויותר נפוץ (יש לזכור כי יעילות התפעול של טורבינות רוח תלויה במידה לא מעטה בעוצמת הרוח ובישראל היא לא גבוהה).